Aktualizacja Gołąb (Pigeon) dla wyszukiwań lokalnych

Jakiś czas temu Google wprowadziło nowy algorytm o wdzięcznej nazwie Gołąb/Pigeon (nazwa nadana przez SearchEngineLand). Aktualizacja ta dotyczy wyników lokalnych. Obecnie algorytm wprowadzony został wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, gdzie będzie testowany jego wpływ na wyniki wyszukiwania. W późniejszych etapach planowane jest wprowadzenie go na kolejne rynki. Niestety Google nie daje żadnych informacji odnośnie terminów czy zasięgu.

Dzięki tej aktualizacji wyniki wyszukiwań lokalnych mają być bardziej dokładne i dopasowane. Google mówi, że poprawiono rozpoznawanie lokalizacji użytkownika oraz polepszono wyniki związane z dokładniejszym podawaniem odległości do danego sklepu/firmy.

Google uważa, że dzięki temu update’owi da większe szanse mniejszym, lokalnym biznesom, którym ciężko jest konkurować z większymi firmami (np. mającymi mały oddział, czy działającymi ogólnokrajowo). Można się domyślać, że coraz większe będzie znaczenie posiadania dobrze przygotowanej wizytówki firmy w Google Maps (adres, telefon, godziny otwarcia, zdjęcia oraz opinie). Na razie dokładnie nie wiadomo jakie czynniki będą wpływać na wyższe pozycje w wynikach lokalnych, ale można się domyślać i przygotować na Gołębia w Polsce.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *