Content is king vs Link is king?

Już od długiego czasu w całej branży SEO toczą się dyskusje na temat tego co jest ważniejsze – content czy linki? Zawsze znajdą się osoby, które będą mówić, że content jest najważniejszy i jest to jedyny sposób na zdobywanie wyższych pozycji, tak samo jak zawsze znajdą się osoby, które będą przekonywać, że to właśnie w linkach jest moc.

W pewien sposób można takie dyskusje przyrównać do dywagacji „co było pierwsze jajko czy kura?”, do walki pomiędzy ciemną i jasną stroną mocy, do podziałów na White hat SEO i Black hat SEO. Trudno się tutaj jednak sprzeczać, ponieważ zarówno content jak i linki są ważne.

Jeszcze kilka lat temu można było zdecydowanie powiedzieć, że królują linki. Wymyślono wiele różnych sposobów, by zdobywać ich jak największe ilości, bo dzięki temu strony automatycznie wskakiwały na wyższe pozycje. Dzisiaj jednak nie jest to już takie proste a jeden link nie jest linkowi równy, a czasy kiedy wystarczyło naszpikować nasza stronę zlepkiem słów kluczowych już dawno minęły. Jednakże w dalszym ciągu linki są ważnym wyznacznikiem dla algorytmu.

Content na naszej stronie jest bardzo istotny, to właśnie on pozwala Google lepiej zrozumieć co znajduje się na stronie, co oferujemy, kim jesteśmy (choć to ostatnie może być z naszej strony lekkim nadużyciem). Co ważne content nie jest tworzony tylko dla wyszukiwarki, ma też być wskazówką dla użytkowników serwisu, którzy powinni móc szybko zorientować się w zawartości strony.

Z naszych testów i obserwacji wynika, że linki oraz content są ze sobą nierozerwalnie połączone:

a)      Strona, która ma dobrej jakości, unikalny content wraz z odpowiednimi linkami będzie zdobywała wyższe pozycje niż strona bez dobrego contentu z tymi samymi linkami,

b)      Strona, która ma dobrej jakości content, ale nie ma linków będzie niżej w rankingach,

c)       Strona, która dobre linki ale nie ma dobrego contentu, będzie niżej w rankingach.

Aby zdobywać wysokie pozycje należy zadbać zarówno o content jak i o linki (oczywiście w grę wchodzi jeszcze wiele innych elementów wpływających na ranking,  o których często nawet nie mamy pojęcia). Content i linki są częścią większej układanki, a bez jednego z nich nie da się jej ułożyć w całość.

 

P.S.

W przypadku niektórych witryn jak np. blogi, to właśnie dzięki unikalnemu i ciekawemu contentowi można zdobyć naturalne linki (udostępnianie materiału).

Ten artykuł ma 1 komentarz(e)

  1. Arek Odpowiedz

    Super napisane, w prostych żołnierskich słowach wyjaśniliście mi, żebym marzył o wysokiej pozycji nie mogę zaniedbywać kontentu i nie mogę być wysoko bez wsparcia SEO.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *