SEO Mity

Czy kiedykolwiek miałeś podobny telefon?

Klient: Słyszałem, że Matt Cutts (szef działu Google do walki ze spamem) powiedział, że linki [to już przeszłość/są złe/nie działają], więc przestałem linkować swoją stronę internetową, zrezygnowałem z agencji SEO i chciałem się zapytać co teraz powinienem zrobić.

Ja: (długa pauza) Przepraszam co Pan zrobił? Czy Pana strona wpadła filtr albo była źle pozycjonowana?

Klient: Nie, na większość słów kluczowych strona była w top3, miałem duży ruch z wyników organicznych, no ale wie Pan, dużo czytałem na temat pozycjonowania i znalazłem wypowiedź Matta, który mówił, że nie można korzystać z linków, więc uznałem, że lepiej właśnie tak zrobić.

Ja: Hmmmmmm, OK,  nie…..

 

Co ciekawe, nawet w 2014 roku ciągle jest wiele osób, które słyszą [czytają] informacje [wypowiedzi] dotyczące stron internetowych oraz SEO będące już od dłuższego czasu nieaktualne, błędne, kłamliwe. Nadszedł czas, żeby to wszystko wyprostować i powiedzieć jak to naprawdę wygląda w SEO.

SEO Pogromcy mitów

Różne mity potrafią bardzo szybko rozprzestrzeniać się i bywają wszechobecne. Jeśli będziemy ich słuchać to może się okazać, że bardzo dużo na tym stracimy (nasza strona i biznes). Czas rozwiać pięć najpopularniejszych mitów.

Mit 1 – Jak zbudujesz świetną stronę to ludzie sami przyjdą

Ten mit jest powtarzany jak mantra, wszędzie słyszymy o content marketingu (marketing treści). Wystarczy tylko zaprojektować świetnie wyglądającą stronę, wrzucić tam ciekawe treści, a potem tylko patrzeć jak wzrastają słupki odwiedzin.

Really? Wcale nie.

Gdyby to było takie proste, to wszyscy specjaliści ds. SEO byliby copywriterami albo po prostu nie mieli pracy. Co prawda dobre treści oraz duża ilość contentu na stronie są ogromnie ważne w pozycjonowaniu, ale jednak nie są wystarczające. Potrzeba jeszcze linkowania, dobrego zaplecza technicznego, szybkiego ładowania stron itd., a lista ta ciągnie się i ciągnie.

Przygotuj dobre treści, dobry content, ale pamiętaj, że odpowiednia strategia SEO jest również potrzebna, żeby przyciągnąć użytkowników na stronę www.

 

Mit 2 – Budowanie profilu linków to już przeszłość

“While Cutts would prefer you never build another link to your website, this isn’t “Field of Dreams”. You can build it, but it doesn’t mean traffic will come to your site.”

Po pierwsze Matt Cutts nigdy nie powiedział, że linkowanie nie działa, tak naprawdę powiedział zupełnie odwrotnie.

Cutts powiedział, że Google próbowało wyeliminować linki z algorytmu, ale wyniki wyszukiwania były wtedy dużo słabsze. Zapewne kiedyś podobne zmiany zostaną wprowadzone, ale potencjalnie mamy jeszcze wiele lat linkowania przed sobą (zgodnie z tym co powiedział Matt).

Linki to nie jest przeszłość. Potrzebujemy linków. Co więc robimy?

Z pewnością nie chcemy farmy linków ani kupowania linków, ponieważ może to stanowić zagrożenie dla naszej strony (działania ręczne lub filtry). Jeśli chodzi o farmy i kupno linków to są one już przeszłością.

Można jednak skorzystać z pomocy specjalisty SEO, który posiada odpowiednie doświadczenie i może przygotować i wdrożyć strategię pozycjonowania danej strony. Oznacza to strategię, w której zdobywane są linki, które wyglądają na jak najbardziej naturalne.

SEOwiec potrafi znaleźć ciekawe sposoby zdobywania linków, które są „prawie” naturalne.

Linkowanie ciągle jest bardzo ważne, jedynie niektóre metody są już przeszłością.

 

Mi 3 – Używając Google Analytics pozwalasz Google szpiegować cię

Google Analytics jest niezbędnym narzędziem. Często jednak słyszy się, że Klient nie chce z niego korzystać, bo nie chce być szpiegowanym. Bez Google Analytics poruszasz się w ciemności.

Czy rzeczywiście jesteśmy szpiegowani? I tak, i nie.

Jeśli przykładowo tworzysz wiele domen, które wykorzystywane są do „niecnych” celów (wg Google) i wszystkie te miejsca dzielą ten sam kod Analytics to Google wie, że te domeny są połączone i jesteś właścicielem ich wszystkich.

Jednakże Google nie używa Google Analytics jako „sygnału” (sygnały są częścią algorytmu i mają wpływ na pozycje) związanego z pozycjonowaniem stron.

Skąd to wiemy? Matt Cutts wiele razy o tym mówił. Co prawda nie wierzymy we wszystko co mówi nam Cutts, ale tutaj jest to zdroworozsądkowe.

Są to oddzielne gałęzie tej samej firmy i w tym sensie nie współpracują one ze sobą. Dodatkowo wiele stron nie używa Google Analytics więc z pewnością używanie tego narzędzia jako „sygnału” nie miało by sensu z praktycznego punktu widzenia.

 

Mit 4 – Ranking (Positioning) nie ma znaczenia

Można czasami usłyszeć coś w stylu: „Nie zależy nam na pozycji. Dla nas najważniejszy jest ruch na stronie.” Oczywiście jest w tym prawda ale jest to także nieco złudne.

Prawdą jest, że obecnie powoli zanika typowe top10 wyników. Mamy geolokalizację, personalizację wyników oraz inne czynniki, które wpływają na to, że nie wiemy czy nasze top 10 wyników jest takie samo jak top 10, które widzą inni użytkownicy.

Tak naprawdę najważniejsze dla właścicieli powinna być konwersja z danego ruchu (mierząc ROI – Return On Investment, czyli zwrot z inwestycji). Różnica pomiędzy pozycjami 1-5, a 5-10 znacząco wpływa na ilość użytkowników odwiedzających naszą stronę i nawet jeśli nie możemy być pewni jak różni użytkownicy widzą naszą stronę w SERPach, to patrząc na analizy możemy zauważyć gdzie ruch wzrasta, a gdzie spada przy poszczególnych słowach kluczowych.

Pozycja ma znaczenie.

 

Mit 5 – Social Media to nowoczesne pozycjonowanie (zdobywanie linków)

Nie. Czy możesz zdobyć linki z social media? Tak, z naszego walla, ale nie poprzez share’owanie użytkowników (nie dotyczy Google+).

Powód jest prosty. Chodzi o niezbyt dobrą stosunki między Facebookiem i Google, a także Google i Twitterem. Żadna z firm nie za bardzo chce dać Google stały dostęp do danych [oryg. Firehose] więc Google po prostu nie może użyć tego czynnika w swoim algorytmie.

Jeszcze jakiś czas temu Google używało linków z Twittera w swoim algorytmie ale to już się zmieniło, ponieważ Twitter odmówił Google dostępu.

Social Media to  nie jest nowoczesne pozycjonowanie. Zdobywanie linków to nowoczesne pozycjonowanie.

 

Tekst na podstawie: http://searchenginewatch.com/article/2339605/SEO-Your-Website-You-5-Myths-10-Tips

Ten artykuł ma 2 komentarz(e)

  1. Arek Odpowiedz

    Dzięki za tę parę rad. W głowie mam coraz większy mętlik i chyba sam nie dam rady wypozycjonować swoich treści.

  2. Pomoc w pisaniu Odpowiedz

    Dzięki za tą garść przydatnych informacji, no i za to, że w tak syntetyczny sposób zostały podane 🙂

    Pozdrawiam serdecznie
    Malwina W.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *