W branży SEO nie ma czegoś takiego jak gwarancja

Bardzo wielu Klientów kontaktując się z firmami SEO pyta czy mogą dać gwarancję, że ich strona znajdzie się w top 10 wyników wyszukiwania w przeciągu powiedzmy sześciu miesięcy od rozpoczęcia pozycjonowania. Klienci chcą wydawać duże pieniądze, ale oczekują gwarancji, że wydane pieniądze będą tego warte i ich strona wejdzie na najwyższe pozycje. Uczciwa firma powinna szczerze takiemu Klientowi odpowiedzieć, że nie może niczego zagwarantować. Bazując na doświadczeniu, praktycznie każda strona, która jest odpowiednio linkowana, ma odpowiedni kontent na stronie oraz korzysta z social media, powinna  po 6 miesiącach zobaczyć ruch w dobrym kierunku jeśli chodzi o pozycje fraz, ale nie można niczego zagwarantować. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że jest zbyt wiele różnych czynników, których pozycjoner nie może kontrolować.

Google podkreśla to nawet we Wskazówkach dla Webmasterów.

„Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.

Wystrzegaj się SEO, którzy twierdzą, że gwarantują pozycję w rankingach, mają „specjalne układy z Google” lub reklamują „priorytetowe zgłaszanie” witryn do Google. Nie ma żadnego priorytetowego trybu zgłaszania do Google.”

gwarancja SEO

Algorytm Google korzysta z ponad 200 różnych „sygnałów”, które wpływają na ranking strony w SERP’ach. Pozycjonerzy starają się odkryć wiele z nich oraz je wykorzystywać, ale ciągle jest wiele sygnałów, o których specjaliści od SEO nie mają pojęcia oraz nie wiedzą jaką mają one wagę. Strony, które starają się zdobyć masowo ogromną ilość linków z jak największej ilości stron, na dane słowa kluczowe (nie patrząc przy tym na jakość) zderzają się z rzeczywistością i kończą z karami od Google (filtr, działania ręczne, ban). Tak jak żadna firma SEO nie może zagwarantować określonych wyników, tak też nie ma planu (strategii), który zagwarantuje, że nasza strona podskoczy w wynikach wyszukiwania i zwiększy się liczba odwiedzin. Każda strona internetowa jest inna i różnie się ją pozycjonuje. Istnieje wiele taktyk, które sprawdzają się praktycznie dla każdej strony, ale wynik może być różny w zależności jak te kampanie będą prowadzone. Co ciekawe, to że działanie, które sprawdziło się dla jednej strony wcale nie musi się sprawdzić dla drugiej (nawet jeśli pozycjonowane są przez tę samą firmę). To właśnie dlatego tak ważne jest, żeby nie wzorować się wyłącznie na działaniach naszych konkurentów. Kopiowanie działań SEO strony konkurencyjnej wcale nie gwarantuje sukcesu naszej strony. Jeśli chcemy wyprzedzić konkurencję to w pewnym momencie musimy pozycjonować naszą stronę lepiej i inaczej niż oni.

Za każdym razem kiedy widzimy, że specjalista SEO czy firma oferuje „100% gwarancję SEO” to należy uważać, ponieważ może to oznaczać, że wykorzystywane są tutaj techniki BlackHatSEO lub po prostu ta osoba zupełnie nie zna się na pozycjonowaniu. Warto pomyśleć, czy w innych działaniach też możemy otrzymać taką gwarancję – czy w Public Relations to, że wyślemy świetnie przygotowaną oraz ciekawą informację prasową oznacza, że wszyscy będą się nią zachwycać tak jak my? Czy jeśli agencja reklamowa przygotuje niezwykłą kampanię, która wygrywa w konkursach reklamowych oznacza, że nasza sprzedaż od razu wzrośnie o 50%? Dlaczego więc powinniśmy mieć takie oczekiwania wobec agencji SEO?

Artykuł na podstawie:  „There Is No Such Thing as Guaranteed SEO”

http://www.brickmarketing.com/blog/guaranteed-seo.htm

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *